20.05.2018 11:15

NOVÉ ELEKTROBUSY PRO MHD FRÝDEK-MÍSTEK

V pátek 18.5..2018 byla na Zámeckém náměstí ve Frýdku představena dvojice nových elektrobusů SOR NS 12 electric, které v blízké době vyjedou na linky frýdecko-místecké MHD. Díky tichému provozu a nulovým emisím nabídnou cestujícím vyšší komfort cestování.

SOR NS 12 electric je třídveřový celonízkopodlažní elektrobus určený pro bezemisní přepravu osob v městském provozu. Jeho sériová výroba byla zahájena na podzim roku 2017. Poháněn je asynchronním, kapalinou chlazeným motorem TAM 1053 C6V o výkonu 160 kW. Baterie jsou lithium-iontové na bázi článků NMC (nikl-mangan-kobalt) s kapacitou 225 kWh, umístěny jsou na střeše v několika podélných boxech. Oproti předchozím modelům elektrobusů SOR, kde byly akumulátory umístěny v zádi, se tak zvětšil vnitřní prostor vozu. K chlazení baterií slouží tzv. průmyslová klimatizace, kterou lze využít i k ochlazování salonu pro cestující. Dojezd elektrobusu na jedno nabití je zhruba 180 km.

Vůz je 100% nízkopodlažní, třídveřový (s jednotnou šířkou dveří 1200 mm) a pojme až 105 cestujících, míst k sezení je 33. Čtrnáct sedaček je pak přístupných přímo z nízké podlahy (bez podest). Naproti prostředním dveřím se nachází místo pro kočárek či invalidní vozík. Délka vozu činí rovných 12 000 mm, šířka 2 550 mm a výška 3 150 mm. Rozvor náprav je 5 900 mm.

Připomeňme, že autorem designu elektrobusu je doc. Ing. arch. Patrik Kotas.

Dvojice nových elektrobusů pro MHD Frýdek-Místek ( 1TL 5849 a 1TL 5850) je vyvedena v tmavě zeleném metalickém laku s černým polepem zdůrazňujícím bezemisní provoz na bateriový pohon, na zadních oknech jsou pak vylepeny černobílé grafiky významných symbolů Frýdku-Místku. Na každém voze vždy jedna frýdecká a jedna místecká dominanta. Frýdecký zámek + místecký Národní dům a místecké náměstí + frýdecká bazilika Navštívení Panny Marie. Interiér vozidel je laděn rovněž do odstínů zelené (potahy sedaček, přídržné tyče).

Dopravní skupina 3ČSAD pořídila celkem 6 elektrobusů tohoto typu. Kromě dvou vozidel pro Frýdek-Místek byly nakoupeny i 3 vozy pro ČSAD Havířov a 1 vůz pro ČSAD Karviná.

Fotky vozů zde: 1TL 5849 (644)

                            1TL 5850 (645)

Elektrobus je 100% nízkopodlažní  a třídveřový (s jednotnou šířkou dveří 1200 mm) a pojme až 105 cestujících, míst k sezení je 33. Čtrnáct sedaček je pak přístupných přímo z nízké podlahy (bez podest).  Naproti prostředním dveřím se nachází místo pro kočárek či invalidní vozík. Délka vozu činí rovných 12 000 mm, šířka 2 550 mm a výška 3 150 mm. Rovor náprav 5 900 mm.

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/mhd/sor-ns-12-electric/

 

SOR NS 12 electric je třídveřový celonízkopodlažní elekrobus určený pro bezemisní přepravu osob v městském provozu, jehož sériová výroba byla zahájena na podzim 2017.

Je poháněn asynchronním, kapalinou chlazeným motorem TAM 1053 C6V o výkonu 160 kW, výrobce Pragoimex. Nachází se v zadní části karoserie a pohání zadní nápravu.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/mhd/sor-ns-12-electric/

SOR NS 12 electric je třídveřový celonízkopodlažní elekrobus určený pro bezemisní přepravu osob v městském provozu, jehož sériová výroba byla zahájena na podzim 2017.

Je poháněn asynchronním, kapalinou chlazeným motorem TAM 1053 C6V o výkonu 160 kW, výrobce Pragoimex. Nachází se v zadní části karoserie a pohání zadní nápravu.

Baterie jsou lithium-iontové na bázi článků NMC (nikl-mangan-kobalt) s kapacitou 225 kWh, dojezd na jedno nabití je zhruba 180 km. Umístěny jsou na střeše v několika podélných boxech. Oproti předchozím modelům elektrobusů SOR se tak zvýšil vnitřní prostor pro cestující. Elektrovýzbroj pochází od firmy RAIL ELECTRONICS CZ.

Topení je nezávislé, naftové.

Elektrobus je 100% nízkopodlažní  a třídveřový (s jednotnou šířkou dveří 1200 mm) a pojme až 105 cestujících, míst k sezení je 33. Čtrnáct sedaček je pak přístupných přímo z nízké podlahy (bez podest).  Naproti prostředním dveřím se nachází místo pro kočárek či invalidní vozík. Délka vozu činí rovných 12 000 mm, šířka 2 550 mm a výška 3 150 mm. Rovor náprav 5 900 mm.

Polosamonosná konstrukce je zhotovena z ocelových profilů ošetřených antikorozní ochranou, boční opláštění tvoří plastové materiály a oplechování, okna se do karoserie vlepují.

Připomeňme, že autorem designu je doc. Ing. arch. Patrik Kotas.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/mhd/sor-ns-12-electric/

SOR NS 12 electric je třídveřový celonízkopodlažní elekrobus určený pro bezemisní přepravu osob v městském provozu, jehož sériová výroba byla zahájena na podzim 2017.

Je poháněn asynchronním, kapalinou chlazeným motorem TAM 1053 C6V o výkonu 160 kW, výrobce Pragoimex. Nachází se v zadní části karoserie a pohání zadní nápravu.

Baterie jsou lithium-iontové na bázi článků NMC (nikl-mangan-kobalt) s kapacitou 225 kWh, dojezd na jedno nabití je zhruba 180 km. Umístěny jsou na střeše v několika podélných boxech. Oproti předchozím modelům elektrobusů SOR se tak zvýšil vnitřní prostor pro cestující. Elektrovýzbroj pochází od firmy RAIL ELECTRONICS CZ.

Topení je nezávislé, naftové.

Elektrobus je 100% nízkopodlažní  a třídveřový (s jednotnou šířkou dveří 1200 mm) a pojme až 105 cestujících, míst k sezení je 33. Čtrnáct sedaček je pak přístupných přímo z nízké podlahy (bez podest).  Naproti prostředním dveřím se nachází místo pro kočárek či invalidní vozík. Délka vozu činí rovných 12 000 mm, šířka 2 550 mm a výška 3 150 mm. Rovor náprav 5 900 mm.

Polosamonosná konstrukce je zhotovena z ocelových profilů ošetřených antikorozní ochranou, boční opláštění tvoří plastové materiály a oplechování, okna se do karoserie vlepují.

Připomeňme, že autorem designu je doc. Ing. arch. Patrik Kotas.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/mhd/sor-ns-12-electric/

SOR NS 12 electric je třídveřový celonízkopodlažní elekrobus určený pro bezemisní přepravu osob v městském provozu, jehož sériová výroba byla zahájena na podzim 2017.

Je poháněn asynchronním, kapalinou chlazeným motorem TAM 1053 C6V o výkonu 160 kW, výrobce Pragoimex. Nachází se v zadní části karoserie a pohání zadní nápravu.

Baterie jsou lithium-iontové na bázi článků NMC (nikl-mangan-kobalt) s kapacitou 225 kWh, dojezd na jedno nabití je zhruba 180 km. Umístěny jsou na střeše v několika podélných boxech. Oproti předchozím modelům elektrobusů SOR se tak zvýšil vnitřní prostor pro cestující. Elektrovýzbroj pochází od firmy RAIL ELECTRONICS CZ.

Topení je nezávislé, naftové.

Elektrobus je 100% nízkopodlažní  a třídveřový (s jednotnou šířkou dveří 1200 mm) a pojme až 105 cestujících, míst k sezení je 33. Čtrnáct sedaček je pak přístupných přímo z nízké podlahy (bez podest).  Naproti prostředním dveřím se nachází místo pro kočárek či invalidní vozík. Délka vozu činí rovných 12 000 mm, šířka 2 550 mm a výška 3 150 mm. Rovor náprav 5 900 mm.

Polosamonosná konstrukce je zhotovena z ocelových profilů ošetřených antikorozní ochranou, boční opláštění tvoří plastové materiály a oplechování, okna se do karoserie vlepují.

Připomeňme, že autorem designu je doc. Ing. arch. Patrik Kotas.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/mhd/sor-ns-12-electric/

SOR NS 12 electric je třídveřový celonízkopodlažní elekrobus určený pro bezemisní přepravu osob v městském provozu, jehož sériová výroba byla zahájena na podzim 2017.

Je poháněn asynchronním, kapalinou chlazeným motorem TAM 1053 C6V o výkonu 160 kW, výrobce Pragoimex. Nachází se v zadní části karoserie a pohání zadní nápravu.

Baterie jsou lithium-iontové na bázi článků NMC (nikl-mangan-kobalt) s kapacitou 225 kWh, dojezd na jedno nabití je zhruba 180 km. Umístěny jsou na střeše v několika podélných boxech. Oproti předchozím modelům elektrobusů SOR se tak zvýšil vnitřní prostor pro cestující. Elektrovýzbroj pochází od firmy RAIL ELECTRONICS CZ.

Topení je nezávislé, naftové.

Elektrobus je 100% nízkopodlažní  a třídveřový (s jednotnou šířkou dveří 1200 mm) a pojme až 105 cestujících, míst k sezení je 33. Čtrnáct sedaček je pak přístupných přímo z nízké podlahy (bez podest).  Naproti prostředním dveřím se nachází místo pro kočárek či invalidní vozík. Délka vozu činí rovných 12 000 mm, šířka 2 550 mm a výška 3 150 mm. Rovor náprav 5 900 mm.

Polosamonosná konstrukce je zhotovena z ocelových profilů ošetřených antikorozní ochranou, boční opláštění tvoří plastové materiály a oplechování, okna se do karoserie vlepují.

Připomeňme, že autorem designu je doc. Ing. arch. Patrik Kotas.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/mhd/sor-ns-12-electric/

 

—————

Zpět