SOR BNG 10,5

Městský nízkopodlažní autobus SOR BNG 10,5 je dvounápravový třídveřový (event.dvoudveřový) autobus s pohonem na stalčený zemní plyn (CNG) o délce 10 750 mm určený pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti v městském provozu vyráběný českým výrobcem autobusů SOR Libchavy.

První dveře jsou jednokřídlé o šířce 800 mm, druhé dvoukřídlé (1200 mm), třetí rovněž jednokřídlé (730 mm), všechny blokovány při jízdě proti nežádoucímu otevření. Naproti druhým dveřím se nachází místo pro kočárej či invalidní vozík, využít lze zde i manuálně výklopnou plošinu pro bezbariérový výstup a nástup.

Pohonnou jednotku představuje řadový šestiválec TECTOR 6 CNG (F4GFE602A, výrobce FTP Industrial) o zdvihovém objemu 5 880 cm3 a výkonu 150 kW splňující emisní normu Euro VI. Palivo (CNG) se do motoru dostává ze čtyř zásobníků (každý o objemu 315 l) umístěných pod krytem na střeše vozidla.

Převodovka ZF je automatická, šestistupňová.

Rozměry autobusu: délka - 10 750 mm, šířka - 2 525 mm, výška - 3 180 mm.

Hmotnost: 15 000 kg.

Max.rychlost:  80 km/hod.

Ve vozovém parku Transdev Slezsko a.s., provozovna Frýdek-Místek, se nyní nachází jeden vůz tohoto typu, RZ 1TC 0371. Vyveden je v korporátních barvách dopravce. Pojme 28 sedících a až 46 stojících cetujících. Autobus vyjel do provozu 4.9.2017.